pondelok 25. marca 2019

Prilba Black Diamond Vector

Prilba BD Vector Vás očarí hneď keď ju zbadáte. Jej vzhľad je priam úžasný. Farebných kombinácií je mnoho a teda možnosť si vybrať ma ozaj každý. 

Čo mňa po vzhľade najviac šokovalo bola jej ľahkosť ako som ju chytil do ruky. Píšu, žeby mala mať 240 gramov. Nekontroloval som to ale ozaj cítite ako keby ste držali vzduch. Prilba drží na hlave ako uliata. Dokonca aj na tú moju extra veľkú. Áno musel som vyskúšať veľa prilieb dokým mi táto sadla. 

Okrem iného zistil som, že prilba nesie certifikát CE0123 a taktiež UIAA106 a teda je vhodná zrejme okrem preferovaného lezenia aj na skialp, kde veľakrát postačujú tieto certifikáty pri pretekoch. Ale určite ruku do ohňa nedám, že niekde nebude treba aj lyžiarsky certifikát, alebo ak sa niekto ide ozaj hádzať do žľabov, žeby si nemal kúpiť niečo masívnejšie.

Prilba možno práve tým, že je veľmi ľahká je aj veľmi vynikajúco odvetraná. Veľakrát sa ma ľudia pýtali prečo si pri výšľape nedám prilbu dolu z hlavy, ale nikdy som nepociťoval nejaké prehrievanie. Poviem to tak. Veľakrát som sa v nej cítil tak komfortne, že som ju po nasadení dával dolu dobreže nie až doma. Zopárkrát som s ňou ešte aj v aute cestoval. 

To, že sa na prilbu dá jednoducho upevniť čelová lampa si myslím, žeby mala byť samozrejmosť a ani na tejto prilbe táto možnosť nechýba. Okrem iného si cez deň, do úchytov na čelovku, pripínam aj lyžiarske okuliare. Je to dobrá vec, lebo aj pri častom presúvaní z očí na prilbu nestrácate drahocenný čas na nerváčenie, že Vám padajú okuliare úplne z hlavy alebo dolu na krk, a potom sa nemusíte opätovne mordovať s nastavením pásu okuliarov na šmykľavom povrchu prilby.

To, žeby mala byť prilba bezpečná je už asi najsamväčšia samozrejmosť. Hovoria o tom práve rôzne certifikáty a normy. Vlastné skúsenosti s poriadnym obuchaním hlavy až tak nemám. Bolo zopár pádov. Raz aj trošku silnejšie na zátylok ale zostala v poriadku hlava aj prilba. Asi by som moc chcel aby po páde som ani pár minút nič nepríjemné necítil, ale nebolo to nič hrozné.

Sumár

Ja som s prilbou nadmieru spokojný. Vlastne za rok a pol jej používania som na nej nič zlé nenašiel. Bezpečnosť sa mi ťažko hodnotí, keďže nič nepríjemne až tak sa nestalo, ale čo sa do nosenia týka tak si myslím, že prilba sa nosí príjemne a nakoniec aj ako módny doplnok je veľmi zaujímavá. Samozrejme nie do mesta, divadla či kostola ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára