sobota 16. decembra 2017

RIP Black diamond distance FLZ 105-125

Ako dĺĺĺho som sa rozhodoval pre tento krok. Kúpiť si palice alebo nekúpiť? To bola otázka. Nakoniec som pristál na to a vyskúšal to. Veď na kopce to môže byť dobrá pomôcka. Keďže chodím o niečo dlhšie turistiky ako bežný smrtelník, tak som si povedal, že môžem aj trošku viac do toho investovať. A tak v jeden krásny deň sa mi v rukách ocitli paličky Black diamond distance FLZ 105-125




Ide o hliníkové palice. Bál som sa ísť do karbónu, lebo čo sa poznám, tak by na druhý deň boli zlámané. Pre tých pár gramov mi to nestojí. Ešte aj eurá by to stálo navyše. Povedal som si tiež, že keď už sú tie palice nie najlacnejšie, tak sa budem o ne aj patrične starať a vystavovať ich čo najmenej nebezpečenstvám. Preto som si ich nikdy nezobral na lyže. Aj tak síce nemali košík. Čo som ale teraz pozeral, vyzerá žeby sa dal dokúpiť.



Nosil som ich teda iba na dlhšie projektíky po horách alebo na preteky. Naučil som sa konečne využívať ich celý potenciál. Nie je to len pomôcka pri výstupe nahor. Neskutočne pomáhajú aj pri zostupe. Napríklad keď máte za sebou 170 kilometrovú akciu a na obdeň sa vyberiete na inú turistiku. Potom keď schádzate so šialenými svalovkami dolu kopcom oceníte ich schopnosť udržať Vás vo vertikálnom smere. Alebo keď v Andorre lietajú vrtuľníky pre ostatných pretekárov čo padli zo strmého trávnatého hrebeňa a vy nad nimi bodáte paličky celou silou do trsov trávy a máte aspoň trošku pocit bezpečia.




No a samozrejme teda pri výšľapoch. Rukami sa dá pri každom kroku ušetriť nenormálne množstvo síl. Len sa to treba naučiť. Nie držať paličky vedľa seba ako ozdobu. Po pár razoch budete mať aj bicáky skoro ako kvadráky. Hej, aspoň aj na rukách sa bežcovi alebo chodcovi ukáže nejaký svalčok.

Každopádne keď sme si začali spolu takto zvykať tak sa všetko muselo pokaziť. 


V jedno pekné ráno schádzam z Rozsutca, trošku sa z boku o palicu oprem a z ničoho nič mám paličky dve. Wtf? Aké dve palice? Veď to je hliník. Si robia srandu? To zatlačenie na paličku bolo tak malé, že pri bežnej 20 € palici by palička ani nezistila, že sa o ňu niekto oprel a táto je na dve časti. Zlomila sa v oslabenom priereze kde je vyvŕtaná dierka na jej vystretie. Takzvaný zámok palice. Skúšal som ju reklamovať, ale odpísali, že som ju asi na kolene nasilu zlomil.


Keď som zistil túto skutočnosť, že to považujú za moju chybu a nie chybu materiálu a konštrukčného detailu tak som začal guugliť. A vygúglil som to, že nie som sám. Že v danom mieste sa palica láme pomerne často. Niekomu to reklamujú iným nie. Asi ako to cítia. Okrem vrchnej časti sa zopár ľudom polámali aj spodné stopky. Každopádne každý sa sťažuje na to aký je ten hliník krehký a ako je možné že sa zlomí a nie ohne. 


Z vlastnej skúsenosti, aj keď Black diamond bola moja obľubená značka a aj som bol hrdý na to, že používam police ako Emellie Forsberg či iní profíci, by som ich už nikdy nekúpil. Celkom ma mrzí, že zaplatím pomerne veľa a po polroku môžem vyhadzovať peniaze do ľuftu znovu. Teraz som dopadol tak, že netuším ktorej značke mám veriť a do akej inej palice ísť. Či náhodou nezostať už zase iba sám a na nič sa nespoliehať alebo či zase niečomu uveriť a potom možno byť opäť sklamaný. To je teraz otázka.

Ešte skúsim doma niečo vymyslieť. Na internete som našiel síce náhradné diely ale okrem práve tohoto vrchného. Veď oni určite vedia prečo. Možno z palice skladacej urobím pevnú, ale už to nebude asi to pravé. Už to nebude mať tú cenu. Rozmýšľam nad dvomi variantami. Buď vrchný diel privariť, lenže trubka je tak tenká, že moc tomu neverím, že to bude niekto vedieť a chcieť robiť. Alebo medzi horným a stredným dielom urobiť dierku a spojiť ich dohromady nejakým nitom. Netuším. Musím si to ešte nechať prejsť hlavou.











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára