utorok 13. apríla 2021

Salomon Speedcross 3

Táto topánka už očarila nejedného človeka v obchode. Jej dizajn je proste ohromujúci. Kto ešte nevidel niekoho kráčať po ulici s krásnymi farebnými topánkami a premakaným dizajnom? A to ešte nevravím o tom čo všetko sa píše o tejto topánke na internete. Priam by som povedal, že je to absolútny skvost medzi topánkami. Ale poďme napísať aj niečo z vlastnej skúsenosti.

Tak presne tieto farebné kreácie som mal ja :)

Tie topánky sú ozaj dizajnovo premakané to sa im nemôže vziať. Aj milión technológií v sebe ukrývajú. Od tlmenia, cez rôzne torzné systémy až po "šnúrky" quick lace. Tie sa stali mojím miláčikom. Ide o úzke "lanko", ktoré sa sťahuje plastovým upínakom a nepohne sa až dovtedy dokým si to po skončení aktivity nepovolím a nepoviem sám. Aj keď je "lanko" úzke netlačí nohu. Na zvyšok "lanka", aby neplápolalo ponad nohu slúži funkčné vrecúško v jazyku topánky. Asi maximálny bonus tohoto systému viazania je, že sa nerozväzujú ako na niektorých klasických topánkach so šnúrkami.

Čo som milo prekvapený, tak zvršok topánky vydrží neskutočne veľa. Ani po vyše tisíc kilometroch nemám prsty von a fungovať sa dá aj pri 2000 kilometroch. Neviem ako je to na novších modeloch, no na Speedcross 3 to tak bolo. 

Oproti tomu zase podrážka vydrží nenormálne málo. Áno topánka je výlučne do blata a snehu. Ľudia si ju kupujú aj ako dizajnovku do mesta, no musia potom rátať s tým, že po pár týždňoch majú po dezéne. V blate a snehu držia ako prisaté na terén a je asi len málo iných podobne "drsných" podrážok. Naopak tvrdý terén ako spomínaný asfalt alebo nedajbože Tatranská žula robia s nimi poriadne divy. Za jedinú túru v Tatrách som nie že zodral, ale vytrhal asi 5 mesiačikovitých výstupkov. 


Tlmenie je tiež myslím premakané, aj keď niekomu môže vyhovovať a niekomu nie. Niekto má rad pod nohami mäkko, a ten bude nadšený, ale ak niekto chce viac cítiť terén, tak na to môže zabudnúť. A okrem iného je veľký rozdiel v hrúbke podrážky medzi špičkou a pätou. Vo vnútri sa nachádza vložka Ortholite, vďaka ktorej sa vaša noha cíti ozaj ako v perinke. Všetko pre musí mať asi aj svoje proti a keď sa mi topánka v mokrom teréne premočila, tak vložky sa mi pri zbehoch posúvajú dopredu. Myslím si, že ale toto sa nestane pri behoch po rovine, ani pri výbehoch do kopca, či za sucha. Možno ani pri zbehoch ak niekto dostupuje na päty. 

Sumár

Výrobca topánok píše, že sú určené na preteky, tak ako aj na tréningy, ale čo je hlavné sú dosť teplé. Dajú sa použiť aj v lete, ale pre mňa sú ideálnejšie na jarné a jesenné blatisté traily. V zime sa tiež dajú do snehu veľmi dobre ponosiť. Je to topánka, o ktorú sa treba dobre vedieť postarať a presne vedieť na čo ju chcem použiť. Je veľmi špecifická na vonkajšie podmienky a terén. Určite by som ju nepoužíval do mesta ani na tvrdý povrch a urobil by som všetko preto aby som sa s nimi čo najviac vybláznel v čo najťažšom mäkkom teréne.

1 komentár: